Aaron Dilloway – Rozart Mix (composed by John Cage)
The legacy of the American composer John Cage has been indispensable for the subsequent development of experimental and electronic music. In the early 1970s, John Cage reasoned in his book Silence: Lectures and Writings what the music of the future would be like, a music free of harmonic laws and which could also include external sounds outside conventional instrumentation. John Cage realised these ideas with a legacy of works in which he emphasised the relevance of rhythmic patterns or the absence of sound.
Imprescindible ha sido el legado del compositor estadounidense John Cage para el posterior desarrollo de la música experimental y la música electrónica. En los primeros años de los setenta, John Cage razonó en su libro Silence: Lectures and Writings cómo sería la música del futuro, una música exenta de leyes armónicas y que además, podía incluir sonidos externos y ajenos a la instrumentación convencional. John Cage llevó a cabo estas ideas con un legado de obras en las que acentuó la relevancia de los patrones rítmicos o de la ausencia de sonidos.
Experimental musician Aaron Dilloway, originally from Brighton (USA), bases his work on composition and improvisation, and is an ideal candidate to perform John Cage’s work. In 2020, Aaron was approached by the international organisation Wave Farm and the John Cage Trust to perform Rozart Mix, a piece Cage wrote for Alvin Lucier. The work consists of 88 tape loops, one for each key of a piano, spliced with multiple non-musical sounds played on 12 reel-to-reel tape recorders.
El músico experimental Aaron Dilloway, originario de Brighton (Estados Unidos), basa su trabajo en la composición y la improvisación, y es un candidato idóneo para interpretar la obra de John Cage. En 2020, la organización internacional Wave Farm y la institución John Cage Trust, contactaron con Aaron para que interpretara Rozart Mix, pieza que Cage escribió para Alvin Lucier. La obra se compone de 88 loops de cinta, uno por cada tecla de un piano, empalmados con múltiples sonidos no musicales reproducidos en 12 magnetófonos de bobina.
In January 2021, Aaron Dilloway researched Rozart Mix for a week at the John Cage Trust at Bard College in New York. On 23 October 2021, with the help of Rose Actor-Engel, Twig Harper, C. Lavender, Quintron, Robert Turman and John Wiese, he presented a 6-hour performance of Rozart Mix at the John Cage Trust. Six hours with 12 individually amplified reel-to-reel tape recorders, placed on various floors of a house, playing 88 tape loops spliced between 5 and 175 splices, creating a cacophonous sound environment.
Release date: June 11th, 2024.
En enero de 2021, Aaron Dilloway investigó Rozart Mix durante una semana en el John Cage Trust del Bard College de Nueva York. El 23 de octubre de 2021, con la ayuda de Rose Actor-Engel, Twig Harper, C. Lavender, Quintron, Robert Turman y John Wiese, presentó una performance de 6 horas de Rozart Mix en el John Cage Trust. Seis horas con 12 magnetófonos de bobina amplificados individualmente, colocados en varias plantas de una casa, reproduciendo 88 bucles de cinta empalmados entre 5 y 175 empalmes, que crearon un entorno de sonido cacofónico.
Fecha de lanzamiento: 11 de junio, 2024.
Deja una respuesta
Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.