VA – Days Of Sorrow (the remixes) [Banshees Records]
Days Of Sorrow is back since 2017 when William Lennox and André Schreiber decided to give the band a second chance after so many years of inactivity. They recorded new material and were reactivated in every way; the Spanish label Dead Wax Records released Soulmate Sister, their only album to date, and the German band returned to the stage again and with more energy than ever.
Days Of Sorrow está de vuelta desde que en 2017 William Lennox y André Schreiber decidieron dar una segunda oportunidad a la banda a pesar de haber estado tantos años inactivos. Grabaron material nuevo y se reactivaron en todos los sentidos; el sello español Dead Wax Records les publicó Soulmate Sister, su único álbum hasta la fecha, y el grupo alemán regresó de nuevo a los escenarios y con más energía que nunca.
Still on Spanish territory, it is necessary to emphasize the recent release of Banshees Records, remembering and paying tribute to Days Of Sorrow with a tribute album in which a total of 13 artists and bands have participated, very apt names and some of them, regulars in this kind of projects.
Situándonos todavía en territorio español, es necesario hacer hincapié del reciente lanzamiento de Banshees Records, rememorando y homenajeando a Days Of Sorrow con un álbum tributo en el que han participado hasta un total de 13 artistas y bandas, nombres muy aptos y algunos, asiduos a este tipo de proyectos.
Chris Shape, Alpha Sect, Black Merlin and Carlos Grabstein revisit Shadow, with four very different approaches and each one maintaining their own musical line. Chris Shape is already a regular in this type of tribute, having previously participated in tributes to The Sisters of Mercy and Bauhaus with extraordinary versions of Body Electric and Bela Lugosi’s Dead, and now returns with an analogous and direct dynamism. Alpha Sect also opts to generate a solid and powerful environment with their version, while Black Merlin and Carlos Grabstein are oriented towards a style more in line with post-punk, although both interpretations are totally different.
Chris Shape, Alpha Sect, Black Merlin y Carlos Grabstein revisitan Shadow, con cuatro enfoques muy diversos y cada uno manteniendo su propia línea musical. Chris Shape es ya un habitual en este tipo de homenajes, si bien anteriormente ya participó en los tributos a The Sisters of Mercy y Bauhaus con extraordinarias versiones de Body Electric y Bela Lugosi’s Dead, ahora regresa con un dinamismo análogo y directo. Alpha Sect opta también por generar un entorno sólido y potente con su versión, en cambio, Black Merlin y Carlos Grabstein se orientan hacia un estilo más acorde con el post-punk, aunque ambas interpretaciones son totalmente distintas.
Synths Versus Me and Spammerheads choose to transform Travel into two very different sound options. The Synths Versus Me version is dense and with a great prominence given to the powerful synthetic lines, however, the Spammerheads remix is much more percussive, as it is its fast rhythm that intensifies the track.
Synths Versus Me y Spammerheads eligen transformar Travel en dos opciones sonoras muy distintas. La versión de Synths Versus Me es densa y con un gran protagonismo otorgado a las potentes líneas sintéticas, no obstante, el remix de Spammerheads acusa mucho más los componentes percusivos, ya que es su raudo ritmo lo que más intensifica la pista.
Parissior, David Carretta and JG Outsider remix A Thousand Faces. Parissior resorts to a lysergic interpretation in which he combines acidic lines with a recrudescent atmosphere. David Carretta proves that simplicity is effective and decisive, as the French producer shows muscle with only four sound lines. JG Outsider shows a more energetic crack of A Thousand Faces, with a version that also gives a more notable relationship to the vocals.
Parissior, David Carretta y JG Outsider se encargan de remezclar A Thousand Faces. Parissor recurre a una interpretación lisérgica en la que combina líneas ácidas con una atmósfera recrudecida. David Carretta demuestra que la simplicidad es efectiva y resolutiva, dado que el productor francés exhibe músculo únicamente con cuatro líneas sonoras. JG Outsider muestra una cra más enérgica de A Thousand Faces, con una versión en la que también confiere una relación más notable a las vocales.
Israel Padilla, head of Banshees Records, teams up with Madrid’s From Hell on vocals to reinterpret Firestar, in an intense and compact version. Love The Machines and Skelesys create two relatively opposite versions of Wild World. Love The Machines choose a path more in line with the original work, while Skelesys’ attitude is more combative and hostile due to the rhythmic vigour.
Release date: February 23rd, 2024.
Israel Padilla, máximo responsable de Banshees Records, se asocia con la madrileña From Hell a la voz, para reinterpretar Firestar, en una versión intensa y compacta. Love The Machines y Skelesys crean dos versiones relativamente opuestas de Wild World. Love The Machines escoge un camino más acorde con la obra original, por el contrario, la actitud de Skelesys es más combativa y hostil debido a la vigorosidad rítmica.
Fecha de lanzamiento: 23 de febrero, 2024.
Deja una respuesta
Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.