George Rayner-Law & Stonecirclesampler – Research and Development 1: Field Annihilation // Technoise Cuts Through Stonecircle Ambient Grime [Industrial Coast]
Research and Development 1 is the first in a new collaborative research series into the outer edges of drone drowned electronics, future Research and Development planned projects include an album of abstracted Avebury field recordings.
Research and Development 1 es el primero de una nueva serie de investigación colaborativa en los bordes exteriores de la electrónica ahogada en drones; entre los futuros proyectos previstos de Research and Development se incluye un álbum de grabaciones de campo Avebury abstraídas.
Research and Development 1 combines two sides of crunchy electronics in the style of Stonecirclesampler’s rare tapes noise project NCR & George Rayner-Law’s boundary pushing analogue electronics, This split tape brings together a musical/right racket equivalent of a molotov cocktail mixed with equal parts petrol and lit with a shared love of early 2000s grime, The Shadow Ring & DJ Scud.
Research and Development 1 combina dos caras de electrónica crujiente al estilo del proyecto de ruido de cintas raras NCR de Stonecirclesampler y la electrónica analógica que traspasa los límites de George Rayner-Law. Esta cinta-split reúne el equivalente en música y sonido a un cóctel molotov mezclado a partes iguales con gasolina y fuego, con un amor compartido por el grime de principios de los 2000, The Shadow Ring y DJ Scud.
Field Annihilation builds on earlier cassette tape noise releases, and consists of multi-speed hardware processing of field recording loops. These include church bells in Trieste, Wuyishan mountain in Southeastern China and Loch Lomond, among others. This interruptive and atemporal processing was then cut up and collaged, and reprocessed, building up layers and layers of tape saturation. It is a highly textured mono saturation wall, aiming for a kind of totalising, annihilating sound and equilibrium between back and forth, with a wide frequency range.
Release date: August 12th, 2024.
Field Annihilation se basa en anteriores lanzamientos de noise en casete y consiste en el procesamiento por hardware a varias velocidades de bucles de grabaciones de campo. Estos incluyen campanas de iglesia en Trieste, la montaña Wuyishan en el sureste de China y Loch Lomond, entre otros. Este procesamiento interruptivo y atemporal se cortó, se mezcló y se volvió a procesar, creando capas y capas de saturación de cinta. Se trata de un muro de saturación mono de gran textura, que busca una especie de sonido totalizador y aniquilador y un equilibrio entre atrás y adelante, con una amplia gama de frecuencias.
Fecha de lanzamiento: 12 de agosto, 2024.
Deja una respuesta
Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.